På den här sidan har vi samlat information till dig som är korttidsvikarie på Årstaskolan, dvs hjälper oss när pedagoger på fritids eller undervisande lärare är frånvarande.

Våra rutiner

I vanliga fall hör vi av oss till dig på morgonen, mellan 07:00 – 07:45 när vi behöver din hjälp. Du behöver alltså ha din telefon bredvid dig så du hör om vi ringer eller skickar ett SMS.

När vi vet att vi har en hög frånvaro, till exempel i Coronatider eller vid andra influensor, kan vi ibland förboka vikarier, dvs bestämma en tid och plats när vi vill att du kommer även om vi inte vet än vem/vilka som kommer att vara borta. Om du är förbokad är normaltiden du jobbar klockan 7.50 – 14.20, dvs 6 timmar + lunch, om vi inte har gett någon annan information.

När du har jobbat hos oss rapporterar du din tid på webbplatsen ”Timrapporten”, du behöver logga in med ditt bankID och innan du kan rapportera tid måste du ha skrivit på ditt anställningsavtal med oss.

Om du måste avboka dig från ett uppdrag du tackat ja till (om du till exempel blir sjuk) gör du det direkt till vår vikariesamordnare: mailto:muttalip.gul@edu.stockholm.se.

När vi har ny information som vi vill att du tar del av, skickar vi ut ett SMS med en länk till det vi vill att du läser. All information vi skickat ut kan du också hitta länkar till längre ner på den här sidan.

Mer information hittar du i vår vikarieintroduktion. Om du läser igenom den innan du kommer till oss för första gången blir ditt uppdrag lättare och tydligare.

Här är personer som du kan behöva nå med eventuella frågor

Muttalip Gül

Vikariesamordnare

Nina Park

Biträdande rektor för fritids

Susanne van der Kwast

Biträdande rektor för lågstadiet

Pontus Westberg

Biträdande rektor för mellanstadiet

Pontus Harryson

Biträdande rektor för högstadiet

Veronica Gustafsson

Administrativ chef, hanterar rutiner och avtal

Johanna Stenvall

Skolkanslist

Calle Drugge

Vikariesamordnare Årstaviken

Erik Mattsson

Vaktmästare Årsta torg

Luay Jaber

Vaktmästare Årstaviken

Förslag och funderingar

Om du har idéer runt hur vi kan göra rutinerna runt vikariaten ännu bättre, eller annat du vill dela med dig av, är du välkommen att höra av dig till oss.